יד שרה למען השן: הסתיים הקורס לסייעות ברפואת שיניים

    יוסי אשר No Comments on יד שרה למען השן: הסתיים הקורס לסייעות ברפואת שיניים
    9:30
    06.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on ח"כ עמית הלוי: "הסיסמה 'לעולם לא עוד' חסרת כיסוי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביד שרה, העשייה למען החברה פורצת דרכים חדשות ויצירתיות. אגף המחקר והפיתוח של יד שרה שוקד על יצירת שיתופי פעולה עם קרנות, מוסדות ועמותות בכדי להגיע ליזמות חברתיות שיסייעו לכל שכבות האוכלוסייה. אחת מאותם יזמות פורצות דרך, זכתה השבוע לחוג את הצלחתה, בטקס סיום חגיגי לעשרות בוגרות מחזור הלימודים הראשון של קורס סייעות רפואת השיניים בשיתוף עם בית החולים הדסה.

    הקורס המדובר קרם עור וגידים לפני שנה, כאשר נשיא ומייסד יד שרה אורי לופוליאנסקי, הנחה את מרפאת השיניים הגריאטרית ביד שרה, מרפאה יחידה מסוגה בישראל המעניקה טיפולי שיניים מקצועיים וייחודיים לקשישים, לשלב בפעילותה גם הוראה לנשים חרדיות המעוניינות למצוא פרנסה בתחום זה.

    בניגוד למקצועות חופשיים אחרים, הוראת לימודי רפואה לא יכולים להינתן במוסדות לימוד חוץ רפואיים. מחצית מאלף שעות הלימוד הנדרשות להכשרת סייעות השיניים, צריכות להינתן 'בשטח', במרפאה עצמה. מכיוון שכך, הוראת המקצוע הזה הייתה חסומה עד כה בפני נשים חרדיות שנמנעו מללמוד בבתי חולים אוניברסיטאיים וכדומה.

    מרפאות השיניים הגריאטריות של יד שרה, מהווים מזה שנים מקומות לימוד יחידניים לרופאי שיניים המעוניינים להתמקצע בתחום ייחודי זה. הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית, מכשירה את רופאיה בתחום הגריאטרי במרפאות השיניים של יד שרה. כך, שלאור מצוקת הפרנסה הגואה בציבור החרדי, יזם הרב לופוליאנסקי את פתיחת שורות הלימודים במרפאה גם לנשים חרדיות המעוניינות למצוא עבודה בתחום סייעות רפואת השיניים.

    למיזם הייחודי חברו עמותת "שלבים בתעסוקה" שע"י קרן וולפסון ועמותת "תמך", שהעניקו לתלמידות, מלגות לסבסוד עלויות הקורס.

    מומחים מן השורה הראשונה ניהלו את הלימודים בקורס, כשאת האחריות לפן המקצועי קיבל פרופ' יהונתן מן מנהל המחלקה לרפואת שינים קהילתית שע"י בית הספר לרפואת שינים של האוניברסיטה העברית וביה"ח הדסה, ועל הניהול הרפואי הופקדה ד"ר תמר קרטין-גבאי מנהלת המרפאה הגריאטרית ביד שרה. התכנים כולם הועמדו לביקורת בפני ועדה רוחנית, כך שהלימודים נעשו במקצועיות יוצאת דופן תוך הקפדה מדוקדקת על כל גדרי ההלכה והצניעות.

    רכזת הקורס, גב' עדנה ציוני, מסבירה כי הייחודיות של הקורס התבטאה גם בהבנה לצרכים הייחודיים של המשתתפות בו: "במקום שאינו מכיר היטב את צרכי הקהילה החרדית, זה לא היה מובן מאליו שמשתתפת שיוצאת לחופשת לידה תוכל לסיים את הקורס יחד עם כל חברותיה. נאלצנו להתאמץ יותר, ללוות את המשתתפות במסירות תוך גילוי תושיה בכדי לברך על התוצאה המרשימה – ב"ה, כל אחת מעשרות המשתתפות כבר 'נחטפה' לעבודה בקליניקה לרפואת שיניים, במסגרת קופות החולים ובמרפאות פרטיות".

    "במסגרת בית החולים הדסה, ניסו בעבר כמה פעמים לקיים קורסים דומים, אבל לא הצליחו ליצור את התנאים המיוחדים שיש לנו כאן" סיפר במהלך הטקס פרופסור יהונתן מן, "הקורס ביד שרה התאפיין במקצועיות ועמידה על כל הסטנדרטים הרפואיים לצד התנאים הרגישים של הציבור החרדי".

    באגף המחקר ופיתוח של יד שרה, סיכמו את סיום המחזור הראשון בשביעות רצון. "לא אחת נשאלנו מה הקשר של יד שרה להכשרה מקצועית, אנשים רגילים לחשוב שיד שרה זה השאלת ציוד רפואי, הסעת נכים או מוקד מצוקה, זה נכון, אבל לא רק. בהתאם להנחייתו של אורי לופוליאנסקי, יד שרה מהווה פלטפורמה לעזרה, בכל תחום בו ניתן להושיט יד. כאן שילבנו את הטוב – שירות רפואת השיניים של יד שרה, עם המועיל – השגת אמצעי פרנסה לנשים חרדיות. וזה לא התחום היחידי. במקביל, אנו עומדים לצאת במיזם חדש בתחום רפואת השיניים שבעז"ה יעניק תמיכה משמעותית לציבור בני התורה בירושלים".



    0 תגובות